fbpx Skip to main content
search
News

Hunting.be – De Toekomst

By april 2, 2013No Comments

Niettegenstaande de datum (1 april) hebben we gisteren toch een paar tientallen stemmen ontvangen. Maar ook onze nietsvermoedende lezers waren duidelijk en dus kunnen we vandaag bevestigen dat Hunting.be vrij en onafhankelijk is en zal blijven.
Want dat zijn we ook, onafhankelijk. Een eigen kijk op de jachtwereld met een massa informatie op de site, een goede support voor de Aspirant Jagers en dagelijks nieuws op de blog. Meer willen we niet zijn.

Autonomie

Af en toe is er wat verwarring, maar daar kunnen we ook duidelijk zijn. Met geen van de gisteren opgelijste organisaties zijn we hoe dan ook gebonden.

Met sommige werken we wel samen zoals Fieldsports TV, waarvan we de publicatierechten hebben van hun wekelijkse Jachtvideo, of het ANB dat ons als Journalist op de hoogte houdt van hun persmeldingen.

Met andere is er dan weer verwarring, maar HuntingExpo organiseert een beurs waar wij als eigenaar van de domeinnaam hunting.be en het geregistreerde merk Hunting ons alleen met online communicatie bezig houden.

Dit geeft dan ook onze autonomie aan met de Magazines (Jagen, De Vlaamse Jager, Waidmannsheil) gezien on-line en print toch wel wezelijk verschillende zijn. Maar dit laat ons toe om met goede magazines zoals Fieldsports Magazine of Jours de Chasse informatie uit te wisselen.

Het Verleden

Hunting.be is gestart vanuit de passie voor de Jacht en ondertussen een uit de hand gelopen hobby geworden.
Sinds vorig jaar, begin april worden we qua bezoekers en visibiliteit gemonitord door Google Analytics. De bezoekersaantallen en andere site statistics even op een rijtje:

Het grootste deel van de site is de basis informatie mooi ingedeeld in Jacht items, jacht gerelateerde zaken (Hunting Habitat), Wild en zoveel meer. Een totaal van 200 pagina’s.

Het dagelijkse nieuws op de blog, het laatste jaar meer dan 700 stuks.

En dan de reacties: een 200-tal via het contactformulier (cfr lezersbrieven) en bijkomend nog een 300 comments op de blog. Alles samen dus bijna 2 reacties per dag.

In de afdeling Jachtopleiding hebben we als voornaamste tool de 1.600 Vragen, in een 10 tal modules, met een 4-tal reeksen fotovragen en 3 volledige proefexamens. Hierbij ook nog samenvattingen, tabellen en overzichten.

Dan ook nog een volledig Woordenboek 300 specifieke jachtwoorden. Waarvan hiervan dan ook nog een kleine 100 met een vertaling (Engels, Frans, Duits, Spaans) en ook nog de meeste wildsoorten in het Latijn.

Maar het belangrijkste is het aantal bezoekers. En zelfs wij vinden dit impressionist, zeker als je rekening houdt met de doelgroep: een 12.000-tal jagers waarvan slechts een goede 8 à 9.000 met Email of computer toegang.

Google Analytics - Hunting.be

Google Analytics – Hunting.be

    • Bijna 50.000 visits;
    • Maar, belangrijker, 14.500 unieke bezoeker ofte bijna alle vlaamse jagers bezochten het laatste jaar de site
    • Meer dan 4.113 bezoekers met een frequency kleiner dan 7, ofte wekelijkse bezoekers;
    • In totaal werden 85.000 pagina’s bekeken;

En ook een aantal leuke details, vooral de bezoekerspieken, vorig jaar op 27 april (591 unieke bezoekers) 
de dag voor het jachtexamen en dan 7 mei de publicatie van de examenresultaten. En nu, na het Jachtseizoen terug een gestaag groeiend aantal visits.

De Toekomst

En wat gaat de toekomst brengen.
Meer van hetzelfde, om de “Home of Hunting” te blijven.
We hopen dat we onze laatste start-up Hunting Tableau verder kunnen uitbouwen tot een online platform voor Jachtitems. Maar vooral de Jachthonden en Jachtparten, waar een foto (op Hunting Tableau kan je er 3 kwijt) meer zegt dan 1.000 woorden.
En we denken ook onze “redactie” uit te breiden met een Franstalige collega, om nog meer nieuws te kunnen brengen uit Wallonië. Ten slotte ons eigen buitenland qua jachtgebied.
Maar het meeste plezier hebben we uit de samenwerking met jullie. Dus graag jullie reacties en aanvullingen. En ook jullie vragen over kalibers, jachtverloven, of munitie. Stuur maar per mail of als comment op de blog of via de contact pagina.
 
 
 
 

Laat een reactie achter